Thursday, February 7, 2008

hiç gitmediğim bir yer

hiç gitmediğim bir yer, ve iyi ki
duyum ötesi, bu gözlerinin sessizliği:
en ufak kımıltında bir şeyler sarmalayan
ya da öyle yakınlar ki dokunamadığım

aralıyor usulca en ufak bakışın
oysa yumduydum kendimi parmaklar gibi,
yaprak yaprak açıyorsun beni nasıl Bahar
açar ilk gülünü (gizemle, usta bir dokunuşla)

ya da örtesin istedin beni, ben ve
yaşamım kapanır bir guzel, hemen,
hani bu çiçeğin kalbi düşlüyor ya
özenle her yere inen karı;

ne karşılık bu dünyada algıladığımız
senin yoğun kırılganlığının gücune: dokusu
beni ülkelerinin rengiyle zorluyor,
ölüm ve sonsuz sunuyor her solukta

(bilmem nedir bu sendeki örtüyor
ve açıyor; bir içimde bir şey anlıyor
gözlerinin sesi tüm güllerden derin)
kim sahibi, yağmur dahil, böyle küçük ellerin

-ee cummings -türkçeye teklif: Hulusi Cinar

No comments: